Iran Hoy ایران امروز

Just another WordPress.com weblog

غرفه ايران برترين غرفه در جشنواره مكزيك

iranexpo mujer

بسمه تعالي

غرفه ايران برترين غرفه در جشنواره مكزيك

iran expo mexico

iran expo mexico

 به دنبال دعوت دولت ايالتي پايتخت مكزيك از سفارتخانه هاي كشورهاي خارجي در جشنواره همبستگي با مكزيك پس از آنفولانزاي خوكي در اين كشور، سفارت كشورمان در مكزيك با تشكيل بزرگترين غرفه به خود به طول 78 متر و عمق 5 متر حضوري پررنگ و بي نظير داشت:

در اين غرفه شامل دو بخش ايران و اسلام بود كه بشترين بازديد كنندگان را به خود اختصاص داد و موفق ترين غرفه در بين سفارتخانه ها محسوب گرديد و مورد تقدير دولت پايتخت قرار گرفت.

در بخش ايران اين غرفه عكس هاي زيبا و ديدني از ايران، همراه با اطلاعات جغرافيائي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي به نمايش گذاشته شد.

بخش خصوصي در غالب شركت توريستي و فروشگاه فرش و صنايع دستي ايران در غرفه جاي داده شده بود.نمايشگاه و فروشگاه كتاب تعبيه گرديده بود و گروهي از افراد به نوشت نام مراجعه كنندگان به زبان فارسي مي پرداختند  كه مورد استقبال شديد حضار قرار گرفته و صف طولاني براي آن تشكيل شده بود.

يك بخش از غرفه به ارائه اطلاعات توريستي ايران و نيز چگونگي اتخاذ  ويزا اختصاص يافته و فرم هاي مخصوص در اختيار آنان قرار گرفت و دهها نفر براي سفر به ايران در قالب تورها ثبت نام نمودند.

دو هنرمند ايراني به اجراي چهار برنامه موسيقي سنتي پرداختند كه مورد استقبال شديد قرار گرفت.

دربخش تغذيه غرفه چاي ايراني و شله زرد عرضه شد كه مورد استقبال مكزيكي ها واقع شد.

در بخش اسلام كه بخش بزرگتري را تشكيل ميداد  اصول عقايد اسلامي، مفهوم ايمان، پيامبران الهي  جايگاه حضرت عيسي (ع) و مريم مقدس (س) در اسلام، حج و عبادت در اسلام، احاديث و روايات، فرمايشات پيامبر گرامي اسلام  و امام علي (ع) زن وحجاب در اسلام بخش هاي مختلفي  را تشكيل ميداند.iranexpo mujer

سي دي هاي فيلم هاي مختلف اسلام و كتابخانه  ديجيتال بطور گسترده در دسترس همگان قرار گرفت.

10 هزار نسخه از مقاله «زير بناي اسلام» و 12 هزار نسخه مجله در مورد اسلام و مسيحيت و نيز نامه علامه حكيمي به فيدل كاسترو بين مراجعه كنندگان توزيع گرديد.

فرم مخصوص در بين مراجعه كنندگان قرار گرفت تا در صورت تمايل به دريافت اطلاعات از طريق ايميل اطلاعات لازم را درج نمايند  كه مورد استقبال قرار گرفت و هزاران نفر تقاضاي دريافت اطلاعات نمودند.

دو فيلم سينمائي مريم مقدس  ساخته ايران و فيلم پيامبر به ابتكار سفارت در سالن سينمائي شهر به نمايش در آمد.

دكتر محمد حسن قديري ابيانه، سفير جمهوري اسلامي ايران در مكزيك طي دو سخنراني و چندين مصاحبه به تشريح مواضع ايران و اسلام پرداخت كه انعكاس مطلوبي در رسانه هاي گروهي قرار گرفت.

در اين نمايشگاه سايت كتابخانه ديجيتال http://www.libros.ir    آغاز بكار نمود و معرفي گرديد.

در اين سايت بيش از 500 كتاب كه در مورد اسلام و ايران قرار گرفته و بصورت مجاني تمام كتابها قابل دسترسي ميباشد.  چند فيلم، و آموزش قرائت قرآن، آموزش زبان فارسي بخشي از سايت بزرگ اينترنتي را تشكيل ميدهد.

در اين سايت تمامي سايت هاي وزين اسلامي و ايراني به زبان اسپانيائي معرفي شده است.

توقف چندين ساعته بسياري از مراجعه كنندگان در بخش اسلامي غرفه و مطالعه مطالب آن از نكات قابل توجه نمايشگاه بود كه مورد استقبال همگي از جمله مسلمانان قرار گرفت و به اذعان همگي تا كنون اين چنين به معرفي اسلام و تحريف زدائي از آن اقدام نشده بود.

به دنبال مطالعه بخش اسلامي غرفه ايران، قرآن با فروش فو ق العاده اي مواجه گرديد.

اعضاي نمايندگي و خانواده ها و حتي دانش آموزان ايراني و چند تن از مسلمانان  داوطلبانه در نمايشگاه ايران مشغول به كار و توضيح شده بودند  به نحوي كه اين امر نيز خود مورد توجه شديد مراجعه كنندگان قرار گرفته بود.

اين غرفه 16 خرداد آغاز و 24 خرداد به پايان رسيد.

در اين غرفه مراسم يادبود حضرت امام (ره) برقرار و دفترچه  يادبودي به ايشان اختصاص يافت. تولد حضرت زهرا (س) نيز جشن گرفته شد.

از نکات قابل توجه این نمایشگاه تبریک بسیاری از افراد به مناسبت شرکت گسترده مردم د رانتخابات ریاست جمهوری و پیروز ی دکتر احمدی نژاد بود.

اين در حالي كه سفارت جمهوري اسلامي ايران در مكزيك  22 خرداد نيز انتخابات جمهوري اسلامي ايران را برگزار نمود.

 روابط عمومي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مكزيك  

  iran expo book

17 junio 2009 - Posted by | Uncategorized

No hay comentarios aún.

Deja un comentario